Greutatea votului – echitabila?

Cu riscul de a-mi atrage oprobiul celor foarte putin pe care-i invit sa-mi impartaseasca tampeniile am sa-mi fac totusi public un punct de vedere, absolut nedemocratic, nepopulist, aberant si care vine in contradictie cu toate principiile pentru care au lupta inaintasii nostri ! Ba chiar si eu! Deci, recunosc asta de la inceput si cu ingaduinta voastra rog sa-mi fie iertat pacatul …macar pe jumatate !
Ceea ce s-a intamplat la ultimile alegeri locale cand diferenta a fost facuta de atat de suporterii lui Poli, cat si de asistatii sociali (nu dati! ca n-am inventat eu expresia!) m-a determinat sa-mi schimb un pic optica vis-a-vis de greutatea cel putin morala a votului exprimat. Pe ici, pe colo, dar mai ales pe la colturi am cerut puncte de vedere fata de aceasta idee…si, desi s-au ferit s-o spuna in gura mare, majoritatea au fost de acord !
Voi fi acuzat cel putin de discriminare, dar voi incerca sa-mi argumentez punctul de vedere astfel incat cel putin sa dau subiect de reflectat si de nesomn pentru seara de sambata spre duminica potentialilor contestari a acestei idei.
Dar haideti sa nu prelungesc suspansul si sa pun problema. Parti:
– eu si nu numai, care am pretentia ca sunt cetatean onorabil care-si castiga existenta prin forte proprii si nu din ajutoare sociale si isi plateste taxele si impozitele la timp;
– asistatii social si scuipatorii de seminte, adica suporterii lui Poli (desi si eu mai sparg seminte din cand in cand, dar numai pentru ca n-au colesterol, au vitamina E-106% DZR si fosfor-70%DZR);
exceptii : cei loviti de soarta si lipsiti de sansa in viata!
Principiile democratice spun ca indiferent de conditia sociala votul este egal! Si al meu, care sunt cu taxele si impozitele la zi si nu cer ajutoare sociale si a celui care isi duce traiul din impozitele mele !!! Intrebarea e: E CORECT ???Asa e legea, Constitutia, si nu numai la noi, ci oriunde in lume si probabil un punct de vedere mai aberant decat al meu nu s-a mai auzit. Dar repet : E CORECT ? Cum ar trebui sa fie? Pe baza venitului din ultimul an votul sa cantareasca nu 1, ci 1,25 !! Sau 0,75! Sau mai degraba pe baza impozitelor platite catre stat votul sa fie indexat cu un anumit coeficient. Hotarat lucru e o aberatie, iar o metodologie practica de aplicare e imposibil de imaginat! Si poate n-ar fi atat de deranjant, dar iubitii nostri conducatori taman pe acestia ii manipuleaza cel mai usor : un pui, un mic, o halba cu bere. Iar bietii oameni in loc sa arate verticalitate si sa-si manifeste propriile convingeri intra cu teama in cabina de vot, isi cauta binefacatorii de moment pe liste si POC! stampila!..inca cu teama ca ar fi putut exista cine stie ce camera ascunsa in cabina de vot si li s-ar putea imputa puiul electoral !! Ba pe acestia din urma i-am „citit” ca fiind dintre cei care refuza (si inca manifestandu-se vehement) sondajele de opinii in vederea realizarii estimarilor si exit-poll-urilor!

Invingatorii tristi – suporteri Poli – se vad rezultatele..decat asa rusine, mai bine vanduta lui Pinalti – dar numai niste minti bolnave au putut sa nascoceasca asa ceva – am asistat personal cum Gheorghe Stefan a fost huiduit in Tatarasi! Si pentru ce? Si de cine? Pentru cine nu vrea sa inteleaga il invit la Piatra Neamt sa vada cum trebuie sa arate un oras civilizat. Sa nu fiu inteles gresit : nu sunt portocaliu si nici sustinator la vreunui partid. Si nu ma plateste nimeni pentru aberatiile debitate !
Cartierele unde PSD a castigat : Alexandru, Tatarasi, Bularga sunt cele mai mari santiere ale orasului. Peste 100.000 de oameni fac eforturi deosebite zilnice pentru a se deplasa si a-si desfasura activitatea. De ce oare au inceput santierele toamna? Cand traficul explodeaza? Cand se apropie frigul si zapada si sarbatorile iar ne vor prinde cu santuri si pavele desfacute? Si acum ce fac? Se plang, scriu prin ziare si fac reclamatii !!!! Personal, ma bucur..Da, sunt rautacios, dar au ceea ce merita ! Sper sa se fi desteptat si nu-mi ramane decat sa ma rog „da, Doamne, romanului mintea cea de pe urma !!!” Si totusi sunt nedrept: alegerile n-au fost nici castigate , nici pierdute de cei care au mers la vot! Au fost pierdute de cei indiferenti! De cei care nu sunt convinsi ca gestul lor, dreptul lor, asa mic si neinsemnat poate schimba viata unei intregi comunitati!
P.S. Da, stiu! Daca cei cu o anumita conditie sociala au ceva de obiectat, n-au decat sa-si intemeieze un oras al lor. Fie, daca asta e solutia…s-ar putea intampla !!!!
Disclaimer: Nici de Oprea nu mi-a placut…dar as fi preferat raul cel mai mic !!
Categorii: Fără categorie | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.