Candidati din toate colturile, uimiti-ne!


A trecut o saptamana de cand a inceput campania electorala (undeva am vazut champanie – cred ca undeva pe la teveu – mi-a placut). Linistita pe la noi, violenta prin alte parti. O dovada in plus ca ciolanul nu va fi doar un ciolan chior. S-ar putea sa nu ma pricep eu la politica, dar am observat unele lucruri interesante. O sa evit sa dau nume pentru ca ar insemna sa bag pe unul sau altul in seama in defavoarea celorlalti.
Unul imparte mere din poarta in poarta, ba mai cere si semnatura de confirmare! Altcineva si-a propus sa mute penitenciarul (ok!), dar si stadionul din Copou !! Greseala, dupa parerea mea, deci pleaca la drum cu un handicap din start. Unii promit locuinte sociale prin atragerea de investitori privati si pusi in parteneriat cu Primaria. De caini majoritatea amintesc! Strazi reparate, curatenia orasului, reabilitari termice, contracte individuale la apa rece, locuri de parcare, stabilitate economica, evitarea somajului, solutii pentru criza economica care e posibil sa ne afecteze in curand, spatii de joaca si spatii verzi sunt tot atatea capete de afis pentru actualii candidati.
Scuzati, dar mi se pare mie sau mare parte din cele de mai sus fac parte din competentele administratiei publice locale si nu ale viitorilor parlamentari ? Nu cumva rolul acestora e altul? E adevarat, pot face lobby (desi la noi deseori e asimilat cu traficul de influenta) pe langa unul sau altul dintre potentialii investitori in beneficiul orasului si al judetului. Pot pune o presiune pe autoritatile locale sa realizeze aceste lucruri sau in unele cazuri chiar sa-i oblige sa respecte si sa aplice legile (o sa ma explic cu alta ocazie despre ce e vorba)!!

Culmea! unul din cei care a observat asta este Carlan, care imi este cel mai antipatic reprezentant al politicii iesene, dupa Nichita! (na! ca nu m-am putut abtine si tot am dat nume!)

Mai trist este ca si cetatenii cad in aceste plase si nu inteleg competentele diferite ale parlamentarilor si ale administratiei publice locale. Pe chestionarele de la call centere, la intrebari de genul: „cu ce probleme va confruntati in viata de zi cu zi?” sau „ce asteptari aveti de la viitorii demnitari?„, se aud tot mai des raspunsuri care vizeaza cele insirate mai sus. Si la urma-urmei, explicabil: omul de rand isi doreste ceva ce il doare acum in fata blocului sau pe ulita satului. Iar „ei” promit. Va invinge cel care va „promite” mai bine si mai mult!

E abia inceputul si inca n-a inceput aruncatul cu noroi. Astept nerabdator saptamana urmatoare! Nu de alta, dar trebuie sa am si eu despre ce latra!

T&T – Stefan_Jr

Categorii: Fără categorie | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.