Super-bomboana de ciocolata

Jr are ca tema sa faca o cerere. Copilul, educat bine zic eu, compune conform indicatiilor date de domnu’ invatator:
Domnule Director,
Ma numesc ….Jr, din clasa a III-a J, va rog sa-mi eliberati o adeverinta de elev necesara pentru a-mi lua un abonament pentru mijlocele de transport in comun.
Va multumesc!
 
Data Semnatura
…si mi-o da la corectat: „e bine, tati?”. Ma uit, o sucesc, o invartesc pe toate partile si zic: „e buna ea, …da’ lipseste ceva…„. Jr e incurcat, dar e transant si pragmatic ca tac’su: „e buna sau nu?„/”-E bine„, zic eu, „dar hai sa-ti povesteasca tata la ce e buna o bomboana.„/ „-E buuuna, e duuulce…„, zice Jr. Si incep cu o varianta desprinsa din realitate ca doar abia mi se intampase cu cateva zile in urma ceva asemanator:
……………………………………….
Intr-o zi aveam nevoie de o adeverinta de salariat. Ma duc la secretariat, bat la usa politicos, din partea cealalta imi raspunde o voce ascutita si acra : „Intra!” Intru si dau „saru’mana” politicos. Tanti secretara, ati ghicit! la cafea. „Ce doresti? N-am timp, vino mai tarziu!” ma expediaza grabita masurandu-ma din cap pana in picioare si observand probabil ca n-am decat caciula in mana. Gest pe care eu, cu ochiul meu de soacra, il remarc si se pare ca n-am altceva de facut decat sa ma conformez.
Ies spasit si ma duc la boutiqul de la colt, arunc ochiul (tot ala de soacra!) pe raft si aleg o cutie spectaculoasa de bomboane.
Ma intorc la secretariat. Bat, mi se raspunde, intru : „-stiti, o mica atentie, poate va faceti 2 minute si pentru mine…” / „-vaaai, ce dragut, nu trebuia, se poate?” Lasa cafeaua,  insfaca cutia si o baga sub birou. „-Imediat, sa-i pun si o stampiluta!!„.
Nici nu stiu cand m-am trezit afara, privind prostit si in acelasi timp frustrat la un petec de hartie, dar pentru care a trebuit sa ma conving ca nu e suficient sa ceri ceva politicos, doar cu caciula in mana! Si ce daca e dreptul tau?
T&T
P.S. Acum ce sa fac? Ce educatie ii dau lui Jr? Il invat in mod ideal si civilizat ce are de facut sau incep sa-i impartasesc din realitatile vietii? Deja cred ca are o problema: cum sa-si faca scrisoarea pentru…Mos Craciun !!!
Categorii: Fără categorie | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.