Mi-am pierdut busola…


Mi-am incheiat postul anterior cu o dilema vis-a-vis de orientarile mele in interactiunile cu cei din jur.

Evenimentele din viata mea din ultima vreme ma determina sa-mi pun aceasta problema destul de serioasa: care ar fi orientarea mea vazuta prin prisma faptelor si nu la nivel declarativ. Nu e un secret pentru nimeni si cei care ma cunosc stiu bine, din punct de vedere declarativ am fost si sunt de partea democratilor liberali. Dar…
Zilele trecute s-a spart o teava de apa rece care alimenta intreg blocul. Cum stau la parter si am auzit-o curgand, desi era 3 noaptea, mi s-a parut firesc sa dau alarma prin vecini, spre a nu irosi apa, pe care pana la urma tot noi o plateam. Eeei, am luat problema in brate, a trebuit s-o duc pana la capat. Cheama instalator, plimba-l la magazin sa cumpere piesele necesare cu auto meu propriu , batut in usi pe la vecini pentru a strange cate 5 lei de caciula sa platesc instalatoru’…facut receptie la lucrare si platit omu’. Evident, luat si suturi de la anumiti vecini ca „toata ziua numai bani-bani-bani„. Nu stiu de la cine se asteapta sa le fie rezolvate problemele comune. Unii inca nu stiu ca a picat comunismul inca de acum 20 de ani! Am rezolvat problema, dar am stat si m-am intrebat: a meritat sa ma zbat pentru toata lumea? Nu mi-ar fi fost si mie comod sa stau sa ma uit la teveu si sa dau 5 lei partea mea si sa ma doara in cot?
Jr..serbare de Craciun. Io’, un tata iubitor de copii (nu doar pe al meu, dar sa nu se interpeteze), iau problema in brate (again?) si ma ofer sa organizez toate cele necesare ca bucuria copiilor la sfarsit de an sa fie deplina. Din punct de vedere al satisfactiei personale, nici o problema, ma bucur cand vad copii fericiti si deseori ma cobor la nivelul lor si ma distrez impreuna cu ei! La sfarsit, toti pleaca, eu raman la strans blide si facut ordine. Merita? Nu mi-ar fi si mie comod sa dau 30 lei, partea mea, iar la urma sa-l iau pe Jr si sa mergem acasa? Ce-am io’ cu gunoaiele si dezordinea?
Organizatie…n-are importanta ce fel de…instinctul imi spune ca e bine ce fac si ma simt util, ceva munca voluntara si de asemeni cotizatie in avans. Dar n-ar fi fost mai simplu sa-mi fi platit cotizatia lunar, sa stau pe margine si sa nu ma implic deloc?
Prieten bun…il ajut cu drag, total dezinteresat, iar la sfarsit n-o sa am nici un beneficiu..pur si simplu pentru ca-mi doresc sa creasca…din toate punctele de vedere. Va fi sau nu recunoscator chiar e ultimul lucru care ma intereseaza.
s.a…..
Stau si ma intreb? De ce ma bag in toate astea? De ce n-as sta si eu cu ziarul in mana, la teveu la meci cu un castron de popcorn in brate si o bere alaturi? Iar cand unul bate la usa: „stiti, s-a spart o conducta, partea dvs. ar fi cam 5 lei” …sa ma scormonesc prin buzunar, sa-i dau doar 4,5 lei si sa-i zic „atat mai am prin buzunare„, iar apoi sa ma intorc in fotoliu, cu berea in mana si sa privesc la un meci tampit, nervos ca am pierdut 5 minute deosebit de importante pentru cultura mea ??
De ce nu pot sa fiu asa nepasator? Iar eu ce sunt: un social-conservator dispus sa sara pentru cei multi la nivel faptic, sau un liberal-democrat la nivel declarativ care-si doreste bani si glorie?
Undeva am citit o vorba…nu mai stiu pe unde, dar mi-a placut: „Exista ceva mai rau decât oamenii rai, indiferenta oamenilor buni„…
Si uite-asa m-am mai facut cu o noapte alba de meditatie….sper sa gasesc directia buna intr-un  final….
T&T – Stefan_Jr     
Categorii: Fără categorie | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Mi-am pierdut busola…

  1. Anonymous

    Hmmm…you could do that, but that wouldn’t be you. 🙂

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.