Ubi Patria, ibi bene

Desi am un loc de munca linistit, platit peste medie, in care exista destule responsabilitati, iar natura muncii este mai degraba ‘telectuala, experienta dobandita de-a lungul a 20 de ani, m-a facut sa-mi doresc mai mult. Si pentru ca s-a ivit ocazia, am optat pentru o pozitie de manager in compania pentru care prestez.
Asa ca m-am inscris la concurs si alaturi de inca 6-7 candidati (majoritatea colegi si prieteni din tara de pe pozitii similare cu a mea) ne-am prezentat la …Bucuresti! Colegi din Galati, Cluj, Timisoara, Bucuresti, Craiova si Iasi am profitat de ocazie pentru a ne revedea. Ba chiar de a ne cunoaste fizic pentru ca deseori ne cunoastem doar vocile.
Favoriti eram eu si cel din Craiova. Exista evident si un outsider pe care nimeni nu l-a luat in serios.
Sa n-o mai lungim…
Cum banuiesc ca majoritatea din voi a intuit, postul a fost adjudecat de „outsider” ! Toti am fost uimiti, am intors problema pe toate partile si am concluzionat ca singura explicatie este ca nici unul dintre noi nu a luat in seama un factor deosebit de important, cel mai important : persoana cu pricina era din..Bucuresti !! Iar noi, provincialii, chemati acolo doar pentru decor si de paravan pentru a fi respectata o procedura de adjudecare a postului! Pentru moment ne-am simtit cum ne cresc urechile de magari, precum in filmul lui Pinocchio, de fraieri ce ne simteam. Ne-am consolat insa repede cu faptul ca, desi ne-am dorit mai mult, stam foarte bine pe pozitiile noastre si fara prea multe batai de cap. De fapt era nevoie de un om „flexibil”, care sa poata fi usor manipulat de ceilalti, o marioneta si nu de diavoli cu personalitate care sa-i incurce! Si ne-am linistit si cu visurile de marire, ca nu „e” de nasul provincialilor!
Duca-se! Deja noul manager are mari probleme si nici bucurestenii lui nu-l pot ajuta, ci tot in noi, in provinciali cauta sprijinul. Sa il dam..sa nu il dam? Nu am decat sa-mi fac treaba ca la carte, sa nu aiba nimeni ce sa-mi reproseze si ma doare fix in basca de nevoile lu’ sefu’, altele decat cele care imi revin mie zi de zi…
In fine, poate nu m-am nascut in locul potrivit (vorba lu’ baietii de la Guess Who), dar mie imi este bine aici unde sunt. Adica, in dragul meu oras de provincie, Iasi…

T&T – Stefan_Jr

P.S. Ei zic ca „la Bucuresti bate ora exacta”. De multe ori sunt de acord cu asta, dar de data asta mi-e teama ca o sa ramana mult in urma, poate ani, da’ ce-mi pasa?…bucurestenii o sa ma considere un frustrat…fass! e opinia mea, pe blogu’ meu! Sic!

Categorii: RO | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.