Alb-negru sau color?

Recent am (re-)vazut un film mai vechi, PleasantVille (1998), cu Tobey Maguire (spidermanul),  Reese Witherspoon (blonda de la drept). „Doi adolescenti se trezesc prinsi intr-un sitcom al anilor 50 unde totul este perfect si unde nu se intampla nimic niciodata. Acum cei doi au devenit Bud si Mary-Sue Parker doi adolescenti care sunt asimilati in noua lume. Totul este alb negru, hainele sunt diferite iar noi parinti perfecti.
Acum cei doi incearca sa scape din aceasta lume stranie. Dar pe parcurs ei incep sa se distreze si reusesc sa aduca culoare in acest oras perfect. ” (Cinemagia.ro ). Click-dreapta!

 Soarele gol (1957), Isaac Asimov, citita in epoca SF, adica in adolescenta mea, recitita de curand (sic!). „Din momentul nasterii, oamenii sunt invatati să evite contactul personal cu alt om, traind pe proprietati imense singuri sau cel mult alaturi de partenerul de viața. Comunicarea se face prin teleprezență holografică, chiar si cu consoarta alocata, intalnirile fizice fiind foarte rare, de cateva ori intr-o viata.” (adaptare wikipedia)  Click-stanga!

Am luat decizia de a renunta la FaceBook. De ce? Pentru ca….motivele ar fi multe, mai mult sau mai putin palpabile, credibile, subiective sau obiective, oricine le-ar putea interpreta prin prisma sa,  fie corecte, fie puerile sau pur si simplu niste mofturele personale.

Am simtit dintr-o data ca nu-mi mai aduce niciun beneficiu! Ba dimpotriva! Consider ca lumea FB e o lume in care ne amagim singuri cu ceea ce exista sau ar putea exista, o lume virtuala care mai mult duce la izolarea individului, la depersonalizarea sa, in umbra unui cont incercand deseori sa fim ceea ce nu suntem de fapt („Sa vrei sa fii alcineva e o risipa a ceea ce esti cu adevarat” – Kurt Cobain).

Doar vreun an si jumatate a durat experienta mea in FB. La un moment dat am facut o selectie intre prietenii FB si am am ales sa dau „delete”  celor pe care nu-i vazusem niciodata. Mai bine de 100 de persoane au disparut. Apoi i-am filtrat pe cei pe care nu i-am vazut din momentul in care mi-am facut cont pe FB. Am ramas stupefiat de rezultat si am constatat ca as fi ramas cu maxim 50 de persoane, e drept nici nu mai aveam foarte multi, putin peste 300. Iar dupa o noua selectie din cei 50 as mai fi ramas cu …cati numeri pe degete cu care reuseam sa ma intalnesc macar o data pe luna.
O sa fiu mai putin la curent cu meeting-urile, evenimentele, legaturile cu unul-altul, de ce nu, una-alta. Dar faptul ca nu-i voi mai vedea pe FB ma va forta sa-i caut pe cei dragi altfel, sa-mi fac timp pentru ei.
Din nefericire, am constatat ca prea putini au constatat lipsa mea din online, deci decizia mea este cu atat mai indreptatita. Dar exista si o parte pozitiva. Zilele astea m-am reintalnit cu o buna si foarte draga prietena. Am stat de vorba vreo ora, una-alta. Intalnirea ar fi putut avea loc poate si in mediul virtual. Dar…  i-am dat flori, s-a bucurat, am pupat-o, am mancat salata si gogosi, am fumat o tigara, i-a batut vantul parul si m-a amuzat si am vazut cum i se increteste pielea de la frig. Cred ca sunt argumente suficiente ca sa-mi doresc cat mai multe intalniri si sa evit online-ul. Gata! suficient cu scrisul. Trebuie sa-mi programez niste intalniri … LIVE!
 
Disclaimer: Acest articol nu va fi distribuit prin FB, doar via rss . Cine va dori, ma va vizita aici (mai mult sau mai putin intamplator) si va gasi vreodata si aceste randuri…
 
Categorii: Diverse, Enervante, Iasi, RO | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Alb-negru sau color?

  1. addegabrielle

    Sa stii ca si eu abia am observat si am intrebat-o pe alexandra si mi-a zis ca a citit si pe blogul tau si chiar m-am uitat sa vad daca intradevar asa este.
    Oricum,cei mai multi de varsta mea traiesc pentru facebook daca pot spune si asa!

  2. asa este … sa vrei sa fii altcineva e o risipa … oare de ce oamenii isi risipesc viata incercand sa para ceea ce nu sunt, in loc sa incerce sa fie ceea ce doresc?
    Mereu m-am intrebat acest lucru ci inca n-am gasit raspunsul…daca vreodata il vei gasi, sa-mi spui si mie te rog …

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.