Prima ciocolata

ciocolataGata! S-au terminat alegerile! Nu mai conteaza cine a iesit , oricum nu s-ar fi schimbat mare lucru, ba inca acum ne-am ales cu peste 100 de bugetari de lux in plus! Trai nineaca! Oare sa ma fac parlamentar? Nu cred ca mi s-ar potrivi, nu am „calitatile” lor. Nu mai dezvolt.

Sa ne vedem de-ale noastre si sa depanam impresii…fiecare de pe unde ii place. Eu am ales azi, din bucatarie. Pentru ca sunt in concediu si timp am suficient, m-am gandit sa bucataresc si ceva dulce. In premiera!

Cu ceva vreme in urma am avut ocazia, onoarea, fericirea (superlative la greu, ca deh! tre’ sa ating la coarda sensibila si autorul moral al povestii) sa gust o ciocolata facuta, creata, nascuta in bucataria stimabilei Andreea.

Search …andreeaholban.eu, gasit reteta, citit de 50 de ori. Ingrediente simple si comune pe care le are in casa orice muritor, mai putin laptele praf. Dar l-am gasit si pe asta la un pret acceptabil la boutiqul din colt. Mi le-am aranjat frumos in recipiente pe masa, am pregatit o tava generoasa in care sa rastorn amestecul si, vorba unui clasic in viata, sa trecem la ..treaba ! Sa vedem reteta.

Intr-un ceaun am pus la fiert zaharul si apa….” : ceaun – este, apa – curge, 100ml=ceva mai putin de juma’ de cana , 350 g zahar, deci o cana jumate. Las sa inceapa sa fiarba. Separat topesc 100 gr unt, adica jumatate de pachet. N-am cantar de bucatarie, de ala de arata sutele de grame, deci voi folosi instrumente de masura pe care le avem cu totii in bucatarie. „Apoi am luat cratita cu siropul de zahar de pe foc…” – si da-i si cauta cratita !!! unde naiba e cratita in care am topit zaharul ??? Cum alternativele  erau putine, neavand decat doua vase pe foc, am lasat circul si am tras concluzia ca ceaunul era de fapt cratita. „Hrrr! Andreea, pun io’ laba pi tini !„. 250 g de lapte praf – o cana, 40 g cacao – 4 linguri cu varf, pentru ca este usoara. Restul a decurs conform retetei, cu exceptia ornamentelor care s-au numit stafide si nuca. Dar putem adapta, nu? Eliberez un raft din frigider si pregatesc tava. Ma uit la tava – cat una de placinta – ma uit la ce mi-a iesit…hm! cam putina ciocolata. Adaptez in continuare si gasesc un vas mai potrivit in care sa rastorn compozitia. Repede, pensula de silicon, ungem cu unt, rasturnam, iar ungem cu siropul pastrat (vezi reteta!), presarat stafide si nuci, dat repede la frigider.

Acum stam cuminti (distractia s-a desfasurat in prezenta lui Jr) si asteptam, nu sfarsitul lumii, ci sa trecem la urmatoarea treapta pe scara evolutiei in bucatarie si anume sa gatim o mazare cu carne pentru pranz. Desi asta e „can-can” si merge pe pilot automat ca am facut-o de multe ori !

Update: s-a taiat usor pentru ca am preferat s-o prepar in maniera „mai sfaramicioasa”.

ciocolata_gata

Categorii: Diverse, Iasi | Etichete: | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.