De-as fi politist o zi…

Nu ma pot lauda ca sunt cel mai vrednic si cel mai corect sofer de pe planeta, dar cand vad ce-i in jurul meu, zau ca deseori ma apuca toti dracii. Vorba lui Creanga (citat aproximativ): „nu sunt cel mai destept din lume, dar cand ii vad pe cei din jurul meu, prind curaj„!

Unii se cred smecheri doar pentru ca au masini mai scumpe si considera ca au mai multe drepturi decat alti participanti la trafic. Se baga, se strecoara, calca acceleratia, de mi-e mie mila de masina aia. La semafor te claxoneaza cu 2-3 secunde inainte de a se face verde! Enervanta situatie, mai mereu imi vine sa cobor si sa-l intreb pe musiu ce si cum. Dar mi-e ca n-ai cu cine discuta pentru ca „nu te pune cu prostul, ca are mintea odihnita” . Dar, deh! tre’ sa dea bine la imagine fata de pupaza de langa el! Marlani, cocalari! Scuzati termenii! De unde stiu? Pai daca au boxele manjite cu manele la maxim si geamurile lasate, voi cum i-ati numi?

O specie aparte sunt taximetristii. Desigur, nu e o noutate pentru nimeni. La semafor ei nu se aliniaza in dreptul semaforului, ci depasesc trecerea de pietoni sau intersectia si asteapta culoarea verde in fata tuturor! In centrul Tatarasului, la Dispecer, acolo la flori,  dimineata la 7-7.30 ii gasesti aliniati pe DOUA randuri! Mai schimba si ei doua vorbe sau poate fac networking, nu-i asa? Asta inseamna o banda de mers ocupata de ei, iar mie imi ramane sa circul pe linia de tramvai. Ca sa nu mai spun ca fac manevre, mers inapoi de 50-100 m, parcari laterale, ca si cum ar fi singuri pe strada fara sa le pese de ceilalti!

Cand mergi in spatele unui taximetrist, foloseste cel de-al treilea picior (!) pentru frana, pentru ca fara nicio semnalizare in prealabil te trezesti ca cel din fata ta, taxiul adica, o zbugheste brusc pe sensul celalalt de mers pentru ca cineva i-a facut semn si „clientul nostru, stapanul nostru„! Ii gasesti cu stopurile mereu pe avarie in cele mai interzise locuri facand ochi dulci si cerand numarul de telefon vreunei dudui pe care au avut-o ca pasagera. Mai marlanesc mi se pare gestul de a deschide usa de la masina atunci cand o don’soara sta cuminte in statie asteptand tramvaiul sau autobuzul.

Cand vin de la vreun sprit/chermeza/bairam/bauta, intr-un cuvant „party„, ca de’, om sunt si eu si trebuie sa merg cu taxiul in lipsa vreunui prieten binevoitor si care „are la bord” doar cola sau apa plata cu lamaie, incep sa mi se planga ca sunt cea mai oprimata categorie sociala din Univers, iar cei de la Primarie si Politie sunt mereu cu ochii pe ei! Aiurea!

Femeile! Dragele de ele ! Mi-e ca-mi aprind paie in cap, dar am s-o spun! Am avut in viata mea de sofer trei incidente auto. Toate provocate de femei care nici mai mult nici mai putin au intrat in fundul meu! Pardon! Al masinii mele! Din cate ma uit eu in oglinda dimineata inainte de a pleca la munca nu mi se pare ca as avea cine stie ce fund atragator, ba dimpotriva, dat fiind faptul ca bat binisor suta de kile! Accidente usoare, recunosc, fara urmari, decat ca m-au pus pe drumuri, asigurari, service si retur. Dar citind recent o carte a lui Allan Pease recomandata de o buna prietena, am inteles ce se intampla, asa incat le ofer circumstante. Asta nu inseamna ca pot sa ma loveasca oricand, invocand cartea cu pricina. Preventiv imi voi spori simturile cu 200% doar de dragul stresssului, pentru ca oricum nu pot evita o lovitura primita pe la …spate.

Si inca una si cu asta promit sa inchei sirul frustrarilor din trafic : vorbitul la telefon in trafic ! Mi se pare cel mai mare pericol atunci cand esti cu telefonul la ureche si trebuie sa iei o curba stransa. Cum ar fi de exemplu cea dinspre Podul de Fier spre Tg. Cucu si mai apoi pe Sarariei.

Asa ca as vrea sa fiu macar o zi politist de circulatie! Sa incerc sa fac ordine pe sosele! Imi propun ca target dimineata 100 de carnete suspendate si cred ca-l pot depasi lejer! Desigur nu toate cele de mai sus sunt contraventii care sa solicite suspendarea permisului auto. Dar as da amenzi consistente ! Nu stiu nici macar daca o sa am timp sa scriu 100 de procese verbale intr-o zi! Aduc si bani la buget, poate primesc si o prima, desi stiu sigur ca ma voi alege si cu zeci de injuraturi.

Momentan, nu inteleg cine ii opreste pe domnii politisti sa-si faca datoria. Daca e de benzina, pentru ca stiu ca sunt probleme de genul asta, ma ofer cel putin sa-i plimb cu masina mea cateva ore prin oras sa vada ce se intampla. In civil pentru ca, a draqului treaba! cum apare o masina de politie in zona cum toata lumea circula civilizat. Sper insa sa fie baieti de treaba sa nu-mi contorizeze greselile si la sfarsit sa-mi spuna cu zambetul pe buze: „multumim, dar stiti, trebuie sa va suspendam carnetul pentru urmatoarele: 1….

Categorii: Enervante, Iasi, RO | Etichete: , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.