Un nou inceput

stil_de_viataIau cartea, o pipai cu usoara neincredere, o deschid un pic. Dezamagit: n-are poze si nici dialoguri! Am vazut o gramada de emisiuni de gen pe la teveu, ce-ar putea sa ma invete mai mult? In plus, cine mai e si individul asta, Valentin Vasile, ca n-am auzit de el? Am avut insa curiozitatea sa o intorc pe partea cealalta si …hmm!…arata bine tipul. Pana si mie ca barbat imi place! O fi adevarat sau si-a tras muschii in Photoshop?

Lasand gluma la o parte, mi-a picat in mana in urma cu putine zile o carte despre diete. Asa am crezut, dar nu despre asta era vorba, ci despre un mod corect de viata, o atitudine noua care sa te faca atat sa-ti conservi sanatatea, cat si sa arati bine.

Inceputul a fost frustrant. Dar frustrant rau de tot! Autorul parca se referea direct la mine, parca ma cunostea, parca ma urmarise toata viata si acum, pe baza greselilor pe care eu le-am facut, s-a hotarat sa scrie despre mine. Jumatate de ora dupa ce am inceput sa o citesc, am inchis-o brusc si am aruncat cartea cat colo: „la naiba! m-a prins!„. Daca nu m-as fi lasat de fumat cu cateva luni in urma probabil as fi iesit la doua, poate chiar trei tigari, asa ca m-am multumit doar sa rontai un mar si sa reflectez la situatie. Mi-am facut insa curaj si m-am apropiat din nou de carte. Frustrarea a inceput incet-incet sa dispara facand loc mai mult curiozitatii si dand frau liber din ce in ce in mai mult imaginatiei.

Hai sa spun despre mine: varsta a doua, inaltime medie, in jur de 100 de kile, probleme cu hipertensiunea pe care o controlez cu medicamente, o munca sedentara cu 8 ore de stat cu fundul pe scaun, iar timpul meu pare din ce in ce mai scurt pentru alte activitati. Sportul, de exemplu, care imi lipseste teribil si pe care l-am iubit atat de mult in tinerete!

Asa incat cartea lui Valentin Vasile a picat bini-di-tăt. Desi imi recunosteam obiceiurile proaste referitoare la alimentatie si modul de viata, cartea cu pricina mi-a dezavaluit multe alte prostii pe care le fac in viata de zi cu zi. In conditiile astea, cum naiba sa mai am pretentii sa am corpul lui „Arnold” ? Pardon! poate e timpul sa avem incredere in „ai nostri” si sa spun corpul lui „Valentin” !

Fara indoiala e o lectie dureroasa, dar corecta pentru orice individ asemeni mie. O lectie buna  pentru cei care inca sunt tineri si isi petrec inca amiezile prin fast-food-uri, ca sa nu spun mai mult, o lectie pe care trebuie sa si-o insuseasca acum, pentru ca mai tarziu va fi mult mai greu. Testul personal, care apare in carte si pe care l-am facut infrigurat si ingrijorat de posibilul rezultat, a dovedit ca nu sunt fara speranta si exista loc cel putin de o imbunatatire a stilului de viata, daca nu de o schimbare in totalitate a sa. Sigur este ca nu se va intampla nimic daca, odata citita aceasta carte, o voi aseza frumos in biblioteca si voi bifa inca o carte in portofoliu.

Asa incat, refuz sa pun cartea in biblioteca si o tin la indemana intr-un loc vizibil, sa ma incurc in fiecare zi de ea pentru ca daca nu reusesc sa fac mare parte din ce scrie acolo, cel putin sa-mi dea un fior zilnic si sa fie pe post de semafor, neaparat pe rosu, un avertisment ca viata mea este in pericol de a se sfarsi prematur numai si numai din cauza mea! Nu de alta, am un copil de crescut, mai avem multe teme de facut impreuna, multe meciuri de vizionat, multe glume de gustat, vreau  sa-mi cunosc nora si sa ma joc cu nepotii.

Multumesc Valentin Vasile pentru ca ai grija (si) de mine!

Categorii: RO | Etichete: , | 4 comentarii

Navigare în articol

4 gânduri despre „Un nou inceput

  1. Dare retete?

    • Nu, nu are retete. Retetele ti le faci singur! 😀 Cartea militeaza pentru o alimentatie sanatoasa. Ti se indica ce trebuie sa mananci, cand, cat si mai ales in ce combinatii. Unele combinatii – pe care multi le folosim zilnic – sunt adevarate bombe pentru aparatul digestiv!

  2. Viata e complexa, fii optimist !

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.