1 Mai cu incurcaturi

1maiAnul acesta (2013) ziua de 1 Mai pica intr-o miercuri. Joi, vineri, apoi urmeaza cele 3 zile de Paste. Buuun! Ce s-au gandit stimabilii nostri guvernanti? Hai sa legam zilele de 2 si 3 mai cu Pastele si sa dam liberi la bugetari. Zilele vor fi recuperate in doua sambete: una acum, pe 20 aprilie si una in luna mai.

Eu unul nu inteleg aceasta decizii din mai multe motive! Si cred cu tarie ca o sa incurce multa lume! Am sa ma explic. In primul rand, decizia guvernului se adreseaza bugetarilor care reprezinta cam un sfert din cei care muncesc la Romania. Restul, angajatii din mediul privat sau antreprenori, lucreaza bine-mersi. Ia sa vedem cati dintre bugetari lucreaza si cati stau liberi, ca sa plece la mare, in opinia Guvernului.

– Medicii, nu. Trebuie sa asigure permanenta si garzi in spitale.

– Politia, Pompierii si Armata, nu. De asemeni, trebuie asigurata ordinea publica, iar in cazul Armatei trebuie sa aiba grija de siguranta nationala, a granitelor si a obiectivelor strategice. Preotii trebuie sa-si tina slujbele din Saptamana Mare!

Profesorii, agentiile nationale, companiile de drumuri, regiile autonome, functionarii publici raman acasa, dar stiind cum sunt platiti mi-e greu sa cred ca vor pleca la mare.

Pe mine ma incurca rau de tot. Lucrez in mediul privat, voi lucra pe 2 si 3 mai. Sambata asta nu am treaba sa merg la serviciu, dar trebuie sa ma trezesc sa duc copilul la scoala si sa consum benzina pentru 15 km (pe bilete de tramvai cam tot acelasi cost ar fi). Ma trezeam oricum, dar imi creaza un stres suplimentar. Copiii nu sunt deloc fericiti. Sambata merg la scoala. Probabil vor face ore in dorul lelii si ei si profesorii si la 12 vor fi acasa. Apoi vor sta acasa pe 1-6 mai, pentru ca incepand de pe 7 mai le sunt programate tezele! Ma gandesc ca o sa le stea cozonacul si ouale rosii in gat; ma rog, nu stiu cum sunt altii, dar al meu pare destul de constiincios. Pare! Sper ca si e!

Sa presupunem ca sotia ar fi bugetara. In week-end-urile dinaintea Pastelui se face…ati ghicit! curatenia de Paste! Iar ea este la servici sa recupereze niste zile in care va sta acasa fara mine pentru ca eu voi fi la servici. N-am fi avut alt spor daca am fi participat la actiunea de curatenie impreuna? Ca peste saptamana nu prea e timp. La fel am fi putut fi impreuna si la pregatirea bucatelor pentru Paste.

Deci care parte a bugetarilor ar fi fericita de aceasta decizie? Cred ca niciuna! Cei din mediul privat vin la servici mereu, fie sambata, fie duminica, fie sarbatoare religioasa sau nationala. Deci cine merge la mare de 1 mai? Bugetarii sau aceeasi tineri frumosi si nebuni care merg oricum an de an ? Cine ma ajuta sa-mi dau seama ?

Eu as veni cu o propunere pentru sarbatorile astea care pica la mijlocul saptamanii si mai mult incurca. De ce n-ar fi Ziua Muncii in prima vineri sau a doua zi de luni din luna mai? Cum e Halloween-ul (31 octombrie la americani, prima zi din noiembrie la suedezi) si Ziua Recunostintei la americani (a doua zi de luni din octombrie). In felul acesta s-ar lega natural cateva zile libere si n-ar mai fi nevoie de artificii de gen „recuperam sambata„. 1 Mai e zi internationala? Ei, si ?

Sursa photo: http://www.roportal.ro.

Categorii: Enervante, Iasi, RO | Etichete: , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.