Daca Burebista n-ar fi taiat viile…

burebistaSi doar am spus ca nu ma mai bag in politica, dar…
Recent presedintele Basescu a iesit pe post si a tras de atentie pe unul, altul acuzandu-i ca nu-si prea fac treaba. Booon!
Imediat dupa conferinta de presa am dat pe diverse canale de stiri sa vad reactiile stimabililor acuzati sau reprezentati ai acestora. Nu mica mi-a fost mirarea sa observ ca toti aveau aceeasi placa: Basescu si Boc sunt vinovati din cauza politicilor de austeritate din ultimii ani. Am ramas perplex! Fie au dreptate, desi dupa mai bine de 15 luni de cand au puterea deplina in RO e jenant sa faci asemenea declaratii, fie omuletii au venit cu lectia invatata de acasa: „bai, daca se ia Basescu de noi, dam vina pe ei. Si tot asa o sa ne scoatem cel putin pana la urmatoarele alegeri…noi, nu, suntem fete mari!” Tipic mioritic!
Pentru ca nu prea au solutii s-au apucat de inventat taxe, dar pe sestache. Macar Boc (prin purtatorul de cuvant, Basescu) a anuntat: „fratilor, ati belit-o! Marim TVA, taiem salariile la bugetari, crestem accizele, ca nu „e” bani la buget!” , asumandu-si scaderea de popularitate si fiind constient ca vor putea pierde alegerile viitoare. Ceea ce s-a si intamplat. Dar astia, tac si fac. Despre atitudinile lor despre Rosia Montana sau exploatarea gazelor de sist de dinainte si de acum? Nu mai discutam!
Oamenii discuta pe la colturi, fara prea mare curaj, simtindu-se parca vinovati de alegerea facuta. Tac si inghit in sec! Dar incep sa invete sa nu mai creada in promisiuni. Jalnica consolare…

Acum mai bine de 2000 de ani, Burebista a taiat viile. Stefan cel Mare i-a batut pe turci. Mihai Viteazul a avut o incercare nesimtita de a uni Tarile Romane. Alexandru Ioan Cuza chiar a facut asta un sfert de mileniu mai tarziu. In ’77 am avut indrazneala de a ne bate cu turcii pentru independenta. Pe 23 august ’44 ne-am razvratit impotriva nemtilor si i-am alungat la ei in tara. De Ceausescu ce sa mai vorbim! Numai greseli!  Toti acestia meritau amintiti de domnii care ne conduc astazi pentru intr-un fel sau altul si-au pus amprenta asupra acestui neam si niciodata in sens pozitiv! Toti au gresit! Dar ei, astazi, sunt cu sufletele si mainile impecabil de curate. Ba parca chiar ar vrea sa faca ceva bine pentru noi, amaratii din tara asta, dar nu-i lasa Basescu in pace ! E drept, nici nu stiu ce, inspiratia nefiind punctual lor forte. Basescu mai are putin si iese din scena. Am insa un feeling ca va fi acuzat  si pus la zid pentru nereusitele din urmatorii 20 de ani !

O sa supravietuim! Am trecut prin atatea crize si recesiuni de 20 de ani incoace incat o sa depasim si urmatorii 20 de ani! Daca intr-o zi se va intampla sa nu mai am bani pentru plata taxelor si a impozitelor eu am o solutie: imi vand sufletul Diavolului! Mie mi-l ia si inca pe bani multi ca-s pacatos rau de tot. Si recunosc asta! Mi-e un pic teama ca as putea fi trimis la „munca de jos„, dar ce conteaza? macar nu am datorii la stat si dorm (in caldura aia?) linistit.

Cat despre ceilalti amintiti mai sus si care sunt cu sufletele neprihanite si curate precum niste fete mari, Diavolul insusi n-ar avea ce  face cu ei. Sunt prea puri si imaculati si ar putea sa-i corupa pe cei cu adevarat pacatosi, sa-i faca oameni buni si astfel Infernul ar putea deveni o pasune de mielusei (neaparat albi! ) Ei vor plati peste 2000 de ani. Asta daca isi va mai aduce cineva  aminte de ei. Pentru ca de Basescu sigur ne vom aduce aminte. Cel putin la fel de mult cat il pomenim azi pe Pazvante Chioru’ !

Pi.eS. : Mare mi-a fost uimirea cand zilele trecute, tovarasa Anjelika Merkel a declarat ca predecesorul ei e de vina pentru criza europeana, care i-ar fi primit pe greci in UE fara sa convinga! Deci mai sunt si altii si inca la case mari !

Sursa photo : http://enciclopediagetodacilor.blogspot.ro/

Categorii: Enervante, RO | Etichete: , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.