Milestones

Milestones-2… cred ca totusi imi lipsesc notiuni despre „managementul proiectelor„. Si totusi la servici jonglez des cu expresii ca „ASAP„, „cash-flow„, „analiza la risc„, „diagrame Gantt„, „WBS” si alte nazdravanii de gen. Ba unii dintre manageri au si inventat unele abrevieri cum ar fi „fyi„, despre care mi-a trebuit vreo saptamana sa ma lamuresc de inseamna („for your information” – un fel de „baga la cap” mai pe romaneste). Da’ daca n-am niciun curs de manager, fie el si de ala facut la colt de strada, la kg, in doua zile si acreditat de….in fine, not important…deci putinele mele cunostinte n-au valoare! Si evident nelipsitele rapoarte fara de care nu stiu ce s-ar face managerii! Sic! 🙂

Dar nu despre asta era vorba in propozitie. Ci despre mine si putinele realizari de pana azi. Pe la 10-11 ani mi-a picat in mana un manual de Astronomie din 1969, materie care se preda la acea vreme in clasa XII-a la liceele teoretice. Nu intelegeam mare lucru din ea, am invatat cateva lucruri generale despre planete, sateliti, stele si alte corpuri ceresti si mi-am dorit sa le vad. Am dat peste un articol in care se povestea despre cum se construieste o luneta simpla. Nu exista internet si nici prea multe variante de informare. Doar biblioteci si carti! Da, chestiile alea de hartie cu coperti despre care copkii de azi habar n-au!  Asa ca am strans banii de covrigi si biscuti si mi-am procurat doua lentile cu care mi-am construit aparatul optic. Slabut, dar eram fericit ca e facut de mine si ca vedeam ceva. Mi-am dorit apoi sa ajung…hm! astronaut si sa merg in Cosmos. Nimic neobisnuit, cred ca 50% din baieti isi doresc asta. Dar visul meu s-a oprit aici. Am incercat sa performez in domeniul sportului si al muzicii fara prea mult succes. La un moment dat mi s-a deschis apetitul pentru electronica in urma unui accident (a se citi electrocutare! 🙂 ) si mi-am dorit sa descopar tainele curentului electric. Simplu si banal, toata lumea stie azi ce-si-cum. Am urmat o facultate de profil pentru a aprofunda, m-am lamurit, dar pasiunea a disparut treptat din cauza firmei pentru care prestez care a avut mereu alte planuri pentru mine decat sa-mi exploateze cunostintele acumulate in aproape 10 ani. De la 16 la 28 de ani habar n-am cum a trecut timpul. Cu exceptia casatoriei de la 23 de ani (!) si a lui Jr care s-a nascut cand eu aveam 28 de ani, pare ca timpul a zburat pe langa mine fara ca macar sa-mi dea un simplu „buna ziua„. Pe la 30 de ani mi-am dorit sa devin medic, dar eram prea lenes pentru un drum atat de lung. Au mai trecut 10 ani aproape stersi din care nu-mi amintesc mare lucru, in care universul meu de prieteni si cunostinte era extrem de redus si nu am avut mari realizari de niciun fel. A, ba da! am pus pe mine vreo 30 de kile! 😀 . La 37 de ani am descoperit ca exista ONG-uri pe lume, altele decat cele „verzi” si m-am confruntat cu termenul de „voluntariat” pe care-l credeam util doar in caz de dezastre naturale. O mica revelatie in viata mea datorita careia m-am simtit implinit pe ici, pe colo si datorita oamenilor pe care i-am cunoscut sau evenimentelor la care am participat. Ca membru al echipelor de organizare sau ca simplu participant. Cercul meu de cunostinte crestea in fiecare zi pe masura ce ma implicam in diverse activitati si evenimente. Patru ani mai tarziu m-am „pensionat” de la aceste activitati si foarte rar ma mai implic in una-alta, dar nu pentru ca nu mi-as dori, ci pentru ca sunt altii mai tineri si mai dornici si e dreptul lor sa iasa in evidenta, sa invete si sa se implice fara a astepta neaparat beneficii de pe urma faptelor lor.

Anul viitor mai am un hop in cariera lui Jr pe care as putea sa-l inscriu in categoria „milestone„. Pentru el nu-mi doresc nimic altceva decat sa-i fie bine, iar pentru mine sa fiu sanatos, sa am un job si sa-i pot asigura tot ceea ce are nevoie sa creasca. Fizic si in valoare! 🙂

As mai avea multe vise (visuri?) si lucruri de implinit pe care mi le doresc. Doar ca unii dintre cei carora le-am impartasit, mai mult sau mai putin subtil, unele ganduri le-au numit simplu: iluzii. Si atunci apare senzatia de …aripi frante in timpul zborului! Clar am nevoie de un nou inceput, dar si pe cineva care sa-mi sustina intentiile ! Vorba lui Smiley: „m-am nascut, traiesc si-o sa mor / si voi fi judecat dupa fapte„. True! Parca n-as prea vrea ca peste fo’ 40 de ani sa ma uit in urma, iar ultimul jalon important din viata mea sa fi fost undeva pe la  40 de ani…Se cheama ca am trait degeaba!

La multi ani tuturor si un an mai bun decat cel care va trece in curand!

Sursa photo: http://teamaltman.com/2011/01/operations-plan-business-milestones/.

Categorii: Diverse | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Milestones

  1. Luiza

    La Multi Ani ganduri bune.un an plin de impliniri tie si celor dragi tie iti dorim. Sa stii ca niciodata nu e tarziu sa faci sau sa inveti lucruri pe care ti le-ai dorit toata viata.Ti-o spun din pozitia unei persoane ,ce nu a avut la timp nici sprijin moral si nici financiar pentru a -si indeplini visele.Au trecut anii ,sunt la a doua tinerete ,dar pot spune ca am reusit sa invat ceva ce mi-am dorit in tinerete, pot spune ca mereu am luat-o de la inceput si ca am reusit sa si duc la bun sfarsit ce mi-am dorit.De altfel conteaza ca in primul rand tu sa fii multumit de tine,chiar daca traiesti intr-o societate in care trebuie sa’dai bine la lume’ ca sa traiesti bine.Bucura-te de cea mai mare realizare a ta -COPILUL TAU- el este ceea ce va ramane cu adevarat in urma ta ,el este si va fi rodul tuturor eforturilor tale.In rest, tot ce faci profesional ,nu face decat sa multumeasca traiul celor ce-i slujesti,(eventual sa le ingroase conturile bancare) iar cand vei inchide ochii in somnul cel fara de trezire,nu vei lua nici “ASAP“, “cash-flow“,etc etc ,nici laurii muncii tale.Ei vor ramane doar COPILULUI tau… singurul de atlfe care te va da exemplu urmasilor sai ,si nu te va uita niciodata. In timp vei fi uitat de lume(si marii voievozi au fost uitati de tat:)) de expl .TEPES.

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.