Prostii

iepureVa mai amintiti? Nuvela „Prostii” de Liviu Rebreanu. Scurt rezumat: doi tarani se pregatesc sa plece cu trenul intr-o alta localitate. Desi se trezesc cu mult inaintea sosirii trenului, ajung la timp la gara, isi iau si bilete de tren, totusi nu reusesc sa se urce in tren. Dar mai bine cititi nuvela aici ca e instructiva si aproape fabula in opinia mea!

Cam asa m-am simtit eu tratat de onorabilii posesori de supermarketuri, mai exact Lidl! Mi-am mai exprimat nemultumirile pe aici vis-a-vis si de prestatia altui supermaket cu ceva timp in urma, n-as fi prima oara in pozitia de hater fata de acesti comersanti. In urma cu cateva zile imi cade in mana, via cutia postala cea adunatoare de spam-uri in variante cat se poate de palpabile si nu digitale, un catalog de promotii de la Lidl. De obicei, sotia e responsabila cu rasfoirea lor, eu rasfoiesc doar ultimile pagini unde se gasesc „chestii„, altele decat mancare si semipreparate. Pe multe site-uri, la teveu si la radio (vestitele reclame cu dom’ postas – fraierul! ea asteapta ceva si el ii povesteste despre ofertele de la Lidl!) reclamele cu ofertele de zilelele astea (17-19.01) au fost in top! Fiind consumator de continut media era greu sa nu aflu ce au in plan. Mai pe scurt: mi-am dorit un iepure sa-l gatesc cu mirodenii si sos de rosii cu usturoi la cuptor, un cutit de bucatarie (pentru mine) si un aparat auditiv pentru soacra-mea! Stiu, nu e recomandat s-o fac sa auda mai bine, dar cel putin nu mai da teveul la maxim cand vine in vizita pe la noi.

Am batut doua magazine Lidl din oras (Iasi)  in doua zile diferite, dimineata si seara si m-am ales cu praful deap.auditiv pe toba: nici picior de iepure, nici aparat auditiv, nici cutit nu mai era decat de cel de taiat paine, iar eu nu din ala doream. Discutiile cu angajatii, extem de laconice, tipic nemtesti: „Iepure?”/ „Nu avem.”/ „Mai aduceti? / „Nu stim!” Apoi si-au vazut de ale lor. Banuiesc ca au fost. Cinci, zece bucati in fiecare magazin. Si care se dau la prima ora. Mai mult ca sigur ca trebuie sa te trezesti dimineata devreme sa prinzi rand la iepure. Daca ma duc seara la 6 sau dimineata la 10, salut! nu mai prind iepure! Stiu sigur ca exista produsele cu pricina, dar in cantitati extrem de reduse si care se termina repede. Am asistat inainte de Craciun la o „epuizare” – daca-mi permiteti termenul – a unei oferta la carne de porc. S-a intamplat in mai putin de un minut! Si la ora 8 dimineata! Informez pe aceasta cale ca la ora 8 trebuie sa fiu la serviciu si termin la 5! Ce-ar trebui sa fac? Sa pazesc magazinul pana baga iepuri??? Sau sa trag cu urechea prin vecini: „hai repede ca au bagat iepuri la Lidl!” Hm! unde am mai auzit expresiile astea? Inainte de ’89, nu?

cutiteSi mai au o problema. Desi magazinele sunt dotate cu 4-6 posturi cu case de marcat, de cele mai multe ori functioneaza doar una! Foarte rar deschid o a doua casa! Pe 23 decembrie lumea era la cumparaturi, iar ei aveau doar o casa din 6 deschisa! Coada de peste 15-20 carucioare! E aberant! Mai oameni buni, eu nu vreau sa stau la coada! Cat despre aprovizionarea rafturile in timpul programului cu clientii am mai discutat si cu alta ocazie.

Sa concluzionez, cu riscul ca repet anumite lucruri: am vrut un iepure, un cutit si un aparat auditiv pentru soacra! Am vrut prea mult? N-am gasit nimic din astea. Ba la una din vizite, am intrat dupa iepure si am cheltuit 100 lei pe alte prostii! Sa fie si asta o strategie de marketing? Cam da! M-am simtit exact unul din prostii lui Rebreanu! Dar nu, refuz sa mai fiu. Poate daca evit acest lant de magazine cu oferte mincinoase as putea creste in intelepciune cu 1 dan! Iar ei poate isi vor reconsidera atitudinea fata de clienti, vor deveni seriosi si isi vor respecta promisiunile. Desi m-as mira sa se intampla asa, traim totusi in RO. Magazin nemtesc, mentalitate romaneasca. Amin!

Pi.eS. Cred totusi ca le fac un serviciu scriind despre ei si mai ales publicandu-le si extrase din catalogul lor!

Sursa photo: Catalog Lidl.

Categorii: Enervante, Iasi, RO | Etichete: , , , , , , , | 4 comentarii

Navigare în articol

4 gânduri despre „Prostii

  1. Pai mai draga Titi, tu nu ai aflat nici acum cum sta treaba. Produsele la promotii sunt destule, dar angajatii si le impart intre ei ( poate si pentru o valorificare ulterioara prin talcioc si bazar unde am vazut pe tarabe multe produse de la Lidl ) si la vanzare se mai scot in cantitati foarte mici , sa nu sa se spuna ca nu au fost. Iar cu …. Cami pot face un pariu, ca va mai intra cat de curand in acest magazin

  2. Am fost si eu ieri, pe la 10. O doamna, tot iepure cauta. A cautat in toate frigiderele… NIMIC. Dialogul cu angajatul a fost fix identic ca al tau. Concluzia ei? „Platesc taxi, vin dis-de-dimineata si nu gasesc, desi e in oferta. Cine-o mai veni la Lidl e prost… :(”

    PS. Aparate auditive aveau in Tudor.

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.