Un alt fel de Valentain Dei

czjSe intampla acum vreo 25 de ani! Un sfert de veac! Unii dintre cei cu care discut azi prin diverse medii nici nu erau nascuti. Eram copil tanar, naiv si prostut. Ma rog, in linii mari, exceptand varsta nu m-am schimbat prea mult! 🙂 . Am zis sa fiu si eu in trend cu lumea si sa-mi dau cu parerea despre Valentain. Personal, nu stiu ce se sarbatoreste, nu inteleg, o avem pe noastra mai pe la sfarsitul lunii, ar mai fi 8 Martie cand poti aduce omagiul suprem femeii iubite, mai mult sau mai putin oficiala. Femeia, nu omagiul! Ma rog fiecare dupa norocul lui. Da, norocul ala pe care fiecare ti-l faci cu mana ta si pe care Dumnezeu nu ti-l baga in traista. Stai ca prostul pe peron, trenurile trec si nu stii in care sa te urci. Asta nu, ca e prea frumos, asta nu, ca e prea cochet, asta nu, ca e prea murdar. Si pana sa te hotarasti te trezesti ca toate locurile sunt ocupate, desi ti s-a strigat de la fereastra: „urca baaa, nu mai sta ca blegul!” .

Sa revenim. Mai acum vreo 25 de ani – limita de timp suficient de inapoi ca sa nu dau fiori reci de gheata sotiei – ma pregateam sa-mi parasesc urbea in care am crescut si sa-mi incep o noua viata, cariera in alt oras, cel care avea sa ma adopte definitiv. M-am trezit in „Iasi, orasul marilor iubiri” si aveam o varsta tocmai buna pentru a-mi face inima sa tresalte ori de cate ori se gasea cate una care sa-mi raspunda la salut. De multe ori, la „salut” se rezuma toata relatia si aventura pentru ca eram timid si pentru ca eram…timid! (maniera de exprimare a la Dem Radulescu 🙂 ). Nu cautam un anume model de fata/femeie, nu imi creasem un sistem de valori, nu puteam sa afirm ca „nu e genul meu” pentru ca inca nu imi conturasem niste preferinte. Si nici nu aveam timpul necesar sa meditez si sa fac astfel de analize. Timpul meu liber era aproape inexistent, mereu ocupat, ziua incepea la 7 si se incheia deseori dupa 10 seara! De aia si aveam 60 de kile cu tot cu haine si ceas la mana! S-a intamplat ca una dintre aceste fete sa fie deosebita: frumoasa, desteapta („eroare genetica” cum i-as spune azi prin prisma unei mentalitati 100% misogina), cuminte, de viitor. Avea toate calitatile pe care si le-ar dori un barbat, ba chiar si o soacra, oricat de afurisita ar incerca sa fie! Nu avea prieten si nu avea sa aiba nici in anii ce au urmat. Ne uitam toti dupa ea si nu credeam ca e singura. Era imposibil ca o asemenea fiinta sa fie singura. Am schimbat putine vorbe cu ea! Mi-a placut, am suferit in tacere, iar ea a disparut!

Am regasit-o peste vreo 20 de ani, mai in zilele noastre, intr-un alt capat de lume, absolut intamplator, datorita feisbucului! Am intrat in vorba, femeia e casatorita, la casa ei, copii. Cu mintea mea de azi, cu ceva mai mult curaj decat atunci, i-am pomenit de acei ani si, mai in gluma mai in serios, i-am spus ca mi-a placut de ea si ca imi pare rau ca nu am fost mai curajos. Replica ei mi-a dat cateva zile de insomnii: „daca ai fost bleg, ce sa-ti fac? si mie imi placea putin de tine!” . O fi raspuns in gluma sau in serios, nu mai comentez!

Asa ca imi permit un mesaj pentru toti baietii care cred ca fetele deosebite sunt fie „cuplate” , fie inabordabile si cu fite: bagati-va pe ele ca sunt fete normale, simple, care sufera, iubesc, rad, plang la fel ca oamenii obisnuiti. Ba uneori se afurisesc in oglinda pentru ca Dumnezeu a fost prea generos cu ele! Stiu eu vreo doua… Tineti minte: timpul nu merge inapoi niciodata si veti regreta riscurile pe care nu vi le-ati asumat azi…

Sursa photo : www.cinemagia.ro

Categorii: Iasi, RO | 9 comentarii

Navigare în articol

9 gânduri despre „Un alt fel de Valentain Dei

  1. Da’ febletea ta vad ca ramane Katerina a lu’ Jons

  2. Luiza

    Si eu le stiu pe alea doua:)))))))))ba trei chiar.Mi-a placut enorm articolul ca si celelalte dealtfel.

  3. Frumos, frumos!

  4. Buey , dar ce text ai tras. :)) Care-s alea de azi care se afurisesc? zau ca nu stiu nici una :)))

  5. Păi de n-ai buton de like… sau măcar share să dau și eu mai departe niște cuvinte frumoase?

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.