S-a intamplat intr-o miercuri…

Doneaza sperantaHabar n-am de ce! Pur si simplu asa am simtit! Nu am mai simtit nevoia de asa ceva pana acum, dar mi-am spus ca as putea s-o fac si pe asta. De ce nu? Cand simti ca poti sa oferi, cred ca e bine sa-ti urmezi instinctul si sa actionezi. Orice cugetare suplimentara te-ar putea duce la o decizie contrara si atunci poti ajunge in situatia de a regreta anumite momente in care ai fi putut s-o faci si n-ai facut-o. Ca ai fi putut sa ajuti, dar ti-a trebuit prea mult timp sa cumpanesti decizia, iar remuscarile ulterioare nu mai valoreaza nici macar de-un covrig.

Intr-o zi, habar n-am daca era soare sau nu, am fost contactat de Cruella si intrebat daca vreau. Pentru ca s-a intamplat si cu alta ocazie sa raspund pozitiv la solicitari similare, n-am ezitat si m-am programat si eu. Si astfel am ajuns sa ma inscriu in Registrul National al Donatorilor Voluntari de Celule Stem!

Doamna conf. dr. Elena Albu ne-a luat in primire si ne-a explicat tot ce trebuie sa stim despre ce inseamna un asemenea act voluntar. Dupa completarea unor formulare, ni s-a recoltat o proba de sange de asistenta Oana Cretu (are o mana usoara, m-a executat precis din prima!) pentru analize, aceste analize urmand a fi introduse intr-o baza de date, disponibila atunci cand va fi cazul. Toate acestea se intampla la Institutul Regional de Oncologie Iasi (IRO) aflat in imediata vecinata a Spitalului de Urgenta (str. Berthelot colt cu str.Lascar Catargi).

Cu ocazia inscrierii in registrul amintit mai sus am intrat implicit si in Comunitatea Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoetice, care, la momentul la care am donat eu, numara 10.000 de membri din Romania. Acolo (sau aici) puteti gasi informatii despre ceea ce inseamna statutul de donator si adrese de la diverse centre din tara unde puteti deveni donator.

Pe cei ca mine, cei care au un dram de curaj sa doneze sange din cand in cand sau chiar mai mult, sa accepte sa intre de buna voie intr-un asemenea program, unii i-au numit eroi. Mi se pare un titlu de glorie exagerat. Ca sa fii erou trebuie sa ai calitati exceptionale si sa infaptui lucruri exceptionale care nu sunt la indemana oricarui muritor de rand. Dar atunci cand fiecare dintre noi poate ajuta intr-un asemenea mod simplu, firesc, banal, uman, atunci chiar nu mai putem vorbi de eroism. De eroi am auzit doar prin legende si carti de istorie. Eu sunt un om simplu, obisnuit, fara capacitati speciale si totusi am ales sa incerc sa salvez viata unui semen al meu. Nu sunt medic, nu pot opera. Nu sunt pompier si nu ma intalnesc in fiecare zi cu incendii sau alt fel de calamitati naturale in care sa fie nevoie sa intervin. Nu sunt femeie ca sa simt fiorii si durerile nasterii unui copil. Dar pot alege o varianta simpla, aceea de a dona o picatura din sangele meu unei persoane care ar putea fi salvata. O persoana care are dreptul la o noua sansa, la o a doua nastere. Asta sa fie marea mea multumire si implinire sufleteasca ca am ajutat la (re)nasterea unui om!

 

Categorii: Eveniment in Iasi, Iasi, RO | Etichete: , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.