Hangita de la Popas – Capu’ Rautatilor!

Fara indoiala Carlo Goldoni a fost un vizionar. Inca de la mijlocul sec. XVIII, de cand fost scrisa aceasta piesa exista marturii ca un han, o crasma sau un restaurant, intr-un termen mai modern, nu poate functiona in parametri care sa aduca profit decat in prezenta unei …hangite, crasmarite sau hmmm…cum sa-i spun azi, restaurantiera? nu…in fine, o prezenta agreabila care sa atraga lumea! Aveam sa ma conving inca o data dupa ce am participat la o…

Orgie culinara! Asa as putea numi, intr-un termen mai putin ortodox, ceea ce s-a intamplat pe 15 mai la Complex Popas Pacurari. Impreuna cu cativa prieteni am ales sa vedem cum arata noul Popas si mai ales am dorit sa degustam preparatele puse la dispozitie cu generozitate de bucatarii de acolo. Fondul sonor a fost asigurat de trupa D’Acord Band, care are in componenta niste personaje, permiteti-mi sa spun, putin exotice. Am vazut multe formatii, dar e prima oara cand am vazut o femeie la saxofon. Am numit-o pe Oana Pinzaru, care stapaneste intrumentul foarte bine, ceea ce presupune ani de studiu si experienta. Anca Enea, vioara intai!  Pe solistul vocal, Andrei Balan, l-am tot urmarit sa cedeze, sa-i derapeze vocea, dar…n-a fost sa fie!

 

Această prezentare necesită JavaScript.

Dupa ce am fost intampinati traditional cu palinca si colac, am inceput seara „lejer” ca deh! noi nu mancam seara: sunca, ceapa, mamaliga, prune, fasole batuta, piftie, varza, branzeturi, chiftelute marinate si cate si mai cate, nu le amintesc pe toate. Vin alb si rosu, cat puteai duce! Am fost „amenintati” de hangita Gabriela ca asta e doar inceputul si sa nu ne lacomim prea tare ca o sa ne para rau. Am incercat sa-i urmam sfatul, dar…nu se putea!

Gustarea calda nici n-am apucat s-o pozez…la naiba! cui ii mai pasa de poze! Mici, varza calita, piept de rata, sarmalute, ardei umpluti, tochitura si deja simteam ca sunt full. Si ca sa se mai aseze mancarea am iesit la dans…pe ritmuri mai moderate, asaaa, ca pentru dimensiunile mele.

Cateva perechi de dansatori de la „Doina Carpatilor” au fost prezenti in mijlocul oaspetilor si au prezentat un program frumos, tradional, pe ritmuri de hore si batute moldovenesti. Apoi au invitat la dans doamnele si domnii prezenti, cel putin sa simta cum e sa dansezi cu profesionisti.

Momentul culminant al petrecerii a avut loc atunci cand chef Smith a intrat in sala prezentand trofeele: fasole la ceaun, ciolan afumat, costita, puii la rotisor si mai ales vedeta serii, purcelusul Ghita, in acordurile unui mars triumfal. Aproape ca ne-am simtit ca la nunta, doar ca eram mai putin stresati de un potential moment cand ar fi trebuit sa „inchinam„. 50 lei cat  costat dezmatul din aceasta seara e „piece of cake” , cum ar spune englezii.

Nu s-a terminat! Desertul!!..pfff! Papanasi cu smantana si dulceata, placinta cu mere si cu branza, ca la mama acasa! La desert, am avut sansa de a fi servit  chiar de Ramon Chicireanu, fost participant la Masterchef!

Era prea mult! Nu se putea supravietui cu atat mancare. Aproape ca m-am urecheat singur pentru ca am privit cu neincredere sfatul hangitei: „pastrati-va fortele, habar n-aveti ce va asteapta!” Hangita insa si-a vazut de treaba, a trecut cu brio acest eveniment si a bifat inca un succes in CV. La mai multe !!

Mai multe photo de la eveniment puteti vedea aici: PHOTO – fotografii realizate de Alex Pascariu.

Categorii: Eveniment in Iasi, Iasi | Etichete: , , , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.