Viata merita traita, nu dormita!

sleep1-300x199Uneori mi-e somn! In mijlocul zilei, asa din senin si nu depun cine stie ce efort fizic sau ‘telectual, astfel incat organismul meu sa solicite un repaos suplimentar. Pur si simplu mi-e somn! Si atunci incepe lupta intre mine si el, „domnul somn„! Fie ies sa ma plimb, fie ma spal pe ochi cu ceva apa, neaparat rece, fie mai bag o cafea in mine. Nu fac excese, ba dimpotriva, consider ca beau putina. Una dimineata, in caz de nevoie, si foarte rar, a doua peste zi. In cazuri exceptionale ajung la a treia cafea. In general, reusesc sa inving! Cand sunt la volan si simt ca dau semne de oboseala, trag in prima benzinarie, caut cea mai rece Cola din frigider si ….nu, nu mi-o torn dupa ceafa, o beau! Stiu, nu e buna Cola! Asa functioneaza organismul meu. Daca n-ar fi o necesitate fiziologica si as putea rezista as alege sa nu dorm niciodata. Nu-mi place sa dorm! Somnul meu dureaza 5-6 ore pe noapte. Cand se lumineaza deja sunt treaz. Indiferent ca e sambata sau duminica. Unii adorm mai greu, dar am vazut persoane care adorm in secunda 2, imediat ce au pus capul pe o perna! Altii profita de fiecare moment de pauza si …adorm! Am citit o poveste despre un fotbalist care dormea in pauza dintre reprize!

Cunosc insa persoane, si inca tinere, care dorm pana spre ora 10, 11, chiar 1 amiaza! Nu inteleg de ce si cum reusesc! Ma refer la cei care nu presteaza activitati de lunga durata, nu lucreaza in schimbul 3, nu sunt privati de somn 2-3 zile, nici nu se culca la 2 noaptea si totusi dorm peste 10 ore pe zi. Sa facem un calcul. Conform tuturor recomandarilor numarul optim de ore de somn este de 6-8 pe zi. Asta insemna de la un sfert pana la o treime din viata. Asadar, un om de 60 de ani a dormit deja intre 15 si 20 de ani! Hmm! cum pare? Mult, al naibii! Dar daca dormi 10 ore pe zi, inseamna si mai mult, nu mai calculez, tema pentru acasa! Mai multe despre somn si importanta lui gasiti aici si intr-un million de alte surse pe net. In armata n-am dormit niciodata vreme de 6 luni: am executat program de somn!

Jr are aproape 15 ani. De la 2 ani a mers la cresa, gradinita, scoala. Dimineata. Nu are problem cu trezitul. Maxim la 6.30 bio-ceasul lui ii spune ca trebuie sa se trezeasca. Zi de zi, dimineata de dimineata, sambata ori duminica! Noi la fel. Daca e week-end, dimineata la 7.30-8 deja venim din piata. La 9 e dat cu aspiratorul. In alte vremuri, pana sa ne lamurim ca nu toti se trezesc cu noaptea in cap ca noi, pe la 8 incepeam sa ne contactam prietenii telefonic. De multe ori, ne-am luat-o, la modul: „bai, voi n-aveti somn? ce treziti lumea la ora asta?„. Nu, n-avem ! 😀

Ce alegem? Sa ne traim viata sau s-o dormim? O viata avem si pe aceea s-o dormim? Nu, eu refuz! Cum am subliniat mai sus, n-as dormi deloc, daca as putea. Si Jr are aceleasi impresii. Nu am discutat cu el aceasta problema, il las sa doarma cat doreste, dar si-a insusit bioritmul nostru. Si exact asa considera si el: somnul e necesar, dar in nici un caz nu intelege de ce ar face o placere din a dormi. „Ce-as mai dormiiii!„, se aude des cate unul/una, in orice cerc de prieteni, cunostinte, amici! De ce? De nevoie sau de placere? In fine, fiecare dupa cum doreste. Dar ajungi la o varsta, tragi linie, te uiti in urma si exclami: „ce p…ana mea am facut in viata asta? am dormit jumatate din timpul de pana acum„. Eu zic sa va treziti, cat inca nu e prea tarziu. Sunt atatea de facut, de invatat, de vazut, de auzit, de…! Zic si eu, asaaaa, amical….

Sursa photo: http://www.drozfans.com/

Pi.eS. Si totusi, nu’sh cum se face, dar taman acum, cand e Cupa Mondiala la teveu, mi se face somn pe la 11 noaptea…

Update 02.11.2016: Observ insa ca altii incep sa aiba probleme! O sa aiba timp si de somn. La pensie! 🙂

Categorii: Diverse, Iasi, RO | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Viata merita traita, nu dormita!

  1. Somn usor. vise placute

  2. Iti recomand sa citesti cartea Casa Somnului. Exact despre ce ai scris tu este.

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.