Aproape ca acasa @Popas Pacurari

2Fac ce fac si ma trage ata la Popas! Chiar daca nu sunt in cele mai bune toane, imi calc pe suflet si ma prezint frumos cu o foame corespunzatoare la mesele pline de bunatati pe care numai bucatarii de acolo stiu sa le gateasca. Intr-o vreme imi numaram prezentele acolo, o data, de doua ori…mi-am terminat degetele de la maini, ar fi trebuit sa trec la picioare, dar am renuntat. Mai am un pic si semnez condica de prezenta. Nu mi-e foarte clar ce ma atrage: mancarea, muzica sau atmosfera…sau hangita (oops! sa nu ma simta colega de apartament 😉 ) pe care am mai pomenit-o pe aici, pe undeva…not important! important este ca eu ma simt bine ori de cate ori ajung acolo, indiferent de starea spirituala.
Cu cateva zile in urma am fost din nou. Intr-un cadru organizat si la invitatia lu’ Aia-De-N-are-Toate-Tiglele-Pe-Casa. Adica hangita pomenita mai sus. Preparatele pregatite, evident pe masura sufletului ei!
De obicei ne intampina cu palinca, colac si sare. De data asta ne-a asteptat cu prajituri de la Cofetaria Cremish, cu toate cremele si culorile posibile. Cum sunt la dieta, n-am gustat decat cate una din fiecare sortiment. Adica vreo 8!
Apoi am inceput sa ma simt un actor de film, unul din ala invitat la un ospat maret, cand chelnerii/bucatarii incep sa se perinde pe langa musafiri cu tot felul de nazdravanii, iar eu salivez gura-casca, nestiind in care sa-mi infig furculita. Mixuri de carne de porc si de pui cu denumiri indraznete (le-am regasit in meniu drept Purcelusul Vesel sau Curcan Inhamat la Caruta – auzi la ea!), ciuperci in smantana, mamaliguta cu branza, toate au fost prezentate si servite in mare stil, chelnerii fiind acompaniati in defilarea lor de catre Taraful Domnesc.

Această prezentare necesită JavaScript.

Parte din vinuri ne-au fost asigurate de Bucium Iasi. Pe langa sortimentele traditionale a surprins Busuioaca de Bohotin in varianta demisec. Desi eram cu masina, n-am rezistat tentatiei si l-am degustat. Prietenii stiu ca sunt fan Busuioaca si nimic nu ma poate opri cand e pe-aproape. Interesanta, posibil sa ma reprofilez, cel putin sa nu mai fiu acuzat de amici ca beau demidulce, ca fetele!
Nu se putea fara deserturi. Cu unele am inceput, cu altele am terminat. Idee buna, pentru ca asa am putut diferentia nuantele de dulce dintre Cremish si Popas: tort de mascarpone cu banane, placinta cu branza si mere, clatite cu branza…numai din poze si iti lasa gura apa. Nu mi-a fost usor, a trebuit sa ma sacrific!

Gandesc cu voce tare, ma rog, in scris si zic ca daca la un mini-chef a fost asa, apoi  la vreo nunta, botez, taiere de mot ar trebui sa se intreaca pe ei insasi. Dar recomand si pentru o seara obisnuita cu prietenii, pentru ca acolo nu ploua niciodata si e mereu veselie.

Compania in care m-am aflat, selecta, doar sunt amicii mei, nici n-as putea sa-i clasific altfel: Alice, Alexandra, Andreea, Elena, Gabriela-Hangita, Irina-Fara-Blog, Alex, Bogdan, Ciprian, Dragos, Etienne, Paul …am uitat pe cineva? A! Pe mine…de la Busuioaca…

Sursa Photo: Paul Padurariu

Categorii: Iasi | Etichete: , , , , , , , , , , , | 3 comentarii

Navigare în articol

3 gânduri despre „Aproape ca acasa @Popas Pacurari

  1. Pingback: Blogmeet la popas ‹ taradaciuc.com

  2. Pingback: La Popasul unde vinu-i bun, hangita-i darnica si muzica rasuna – Bogdan Alupoaie Blog

  3. Pingback: Bucate-alese și taraf găsești, din plin, la Popas | DragosTeAm

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.