Seriosi si cu (prea mult) bun simt!

IMG_20150614_070855Cei care ma cunosc imi stiu pasiunile. Gatitul, fotbalul si …pescuitul! Evident exista carcotasi care mereu comenteaza la modul „nu inteleg ce placere ai sa stai pe balta, in soare, cu un bat in mana si mai ales nici sa nu prinzi nimic„. Printre acestia si colega de apartament! 🙂 Dar eu nu-i ascult, imi intind firele, imi ascut carligele, imi echilibrez plutele si din cand in cand ma refugiez pe vreo balta.

Cativa ani la rand m-am incapatanat sa pescuiesc cam in aceleasi balti din judetul Iasi. N-as vrea sa le enumar, le-as face un deserviciu, dar ar merita. Locuri neamenajate, drumuri ca vai de ele, iazuri necuratate, taxe mari si nejustificate, gunoaie (desigur, e si vina pescarilor!). Lipsa unor regulamente clare, precum si lipsa de interes din partea proprietarilor a dus la scaderea cantitatii de peste si altfel pescarii cauta balti noi.

Am ales in acest week-end sa pescuiesc intr-un alt loc. Aproape de oras, la vreo 25 de km. Probota, Iazul Frasin. Ma uitasem cu alta ocazie pe site la regulile baltii si recunosc ca am fost speriat de cele 34 de reguli stricte. M-am speriat doar de numarul lor si recunosc ca nu le-am parcurs pe toate. Insa inainte de a pleca la balta mi-am luat o doza de rabdare (deh! calitate specifica pescarilor) si am analizat toate cele 34 de reguli din regulament. Simple, clare, civilizate si mai ales de bun-simt!  Multe din ele le aplicam in virtutea celor 7 ani ani pe care am pretentia ca ii am de acasa, altele erau noi pentru mine, dar de inteles. Doar 1 km de drum de tara. Movilele de pietris de pe marginea drumului m-au facut sa cred ca sunt in curs sa finalizeze pietruirea drumul catre balta. Cu cateva zile inainte am avut discutii in online cu unul din patronii baltii, care mi-a prezentat o balta frumoasa si cu potential. „Fass!” imi zic! „Bineinteles ca astia isi lauda balta, altfel cum sa-si atraga pescari!„. Am plecat spre balta neincrezator, la cate tepe imi luasem pana atunci, ce mai conta una? La 4.30 eram pe balta. Inca era intuneric. In cateva minute bariera ne-a fost deschisa, ne-am ales locurile, descarcat sculele si parcat masina in locurile specificate de proprietar. O data ajuns pe balta primesti si semnezi un formular prin care iei la cunostinta regulamentul iazului. In caz de nerespectare, poate avea efecte juridice. Din pacate, e necesar, pentru ca unii nu stiu sa respecte reguli decat constransi!

Inceputul ma asteptam sa fie dificil, ca la alte balti. Doar ce-am nadit un pic, Jr si-a pus doi viermi pe carlig si hai sa vedem daca este caras. In cateva minute a aparut. Jr n-a mers de 5 ori in viata lui la pescuit, dar a inceput sa faca prapad printre carasi! Eu cu lansetele. Boiles, porumb. Vreo 10 minute a durat pana mi-am aranjat 2 monturi cu plumb/naditor culisant si un singur carlig. Una la boiles, una la porumb. Si distractia a inceput. Nu-mi venea a crede! Nu era teapa, nu erau vorbe aruncate in vant, tot ce mi se promisese in discutia avuta, totul s-a adeverit!! Crapi am prins vreo 5, intre 680-890 grame. Si cativa micuti. Toti au fost eliberati in spiritul regulamentului. Nu respecti regulile, intri in „black-list” pentru totdeauna! Deja exista o lista cu cateva zeci de nume. Cui nu-i plac regulile, n-are decat sa aleaga alta balta! Exista si pesti mari, dovada sunt pozele pe pagina de Facebook.  N-a fost sa fie la mine, dar cum nu eram foarte dotat din punct de vedere tehnic, poate a fost mai bine asa. Balta are somn, cten, salau. Se vorbea de vreo 16000 de exemplare de salau care vor fi oferite spre pescuit la spinning spre toamna cand vor avea dimensiuni corespunzatoare. Cele cateva ore petrecute acolo au fost mai mult decat satisfacatoare! Niciun regret! In definitiv, pescuitul e un sport pentru relaxare in care trebuie sa domneasca fair-play-ul!

Personalul, amabil. La cerere s-a oferit sa ne aduca la locurile noastre bere, sucuri, apa, saltele de primire. Evident exista loc si de mai bine. Sunt cateva umbrare, s-ar mai putea construi cateva. Inca vreo doua grupuri sanitare ar fi necesare.  Dat fiind ca balta este descoperita, poate s-ar impune plantarea unor copaci, la 20-25 de m de balta. Dar poate si proprietarii au socotelile lor care nu intotdeauna se potrivesc cu ale noastre.

Acum astept week-end-ul. Poate n-o sa merg in fiecare, dar o data la doua saptamani tot imi fac drum pe-acolo. Balta e buna, locurile sunt frumoase, linistite. Regulile de bun simt. Iar oamenii de acolo amabili. De ce sa-i suparam?

Disclaimer: Sa fim bine intelesi! Nimeni nu mi-a cerut sa scriu despre Iazul Frasin si nu am primit nicio favoare personala! Am facut-o benevol, doar pentru ca mi-a placut. 🙂
Categorii: Iasi | Etichete: , , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.