Vals in jurul ceaunului

b_DSCN6819Nu m-am gandit deloc. In momentul in care am aflat, m-am si inscris instantaneu. Prietenii, colegii, amicii stiu ca imi place sa gatesc si mereu ma indeamna sa merg la concursuri televizate gen Masterchef. Dar eu imi cunosc limitele si stiu ca n-am ce cauta acolo. Insa acum, mi s-a oferit o oportunitate, aceea de a gati in public la nivel de amator, fara pretentii. Am intrat si, desi parea doar o joaca la prima vedere, am decis sa-mi fac treaba cat pot de bine, la modul cel mai serios.

Gluma, gluma, dar cu o seara inainte au inceput sa-mi tremure mainile. Am zis fie ce-o fi, nu mai e cale de intors! Mi-am testat inca o data vineri seara gustul si abilitatile, pregatindu-le celor de acasa niste paste cu sos de rosii. Cel mai mare critic, ati ghicit: colega de apartament! Dar dupa ce au lins toate castroanele si farfuriile mi-a revenit increderea in mine si am putut sa dorm linstit.

Campionatul International de Gatit in Aer Liber, Iasi, 23-24 aprilie 2016, Cupa Moldovei, a avut asadar o sectiune rezervata bloggerilor din Kooperativa 2.0. Cupa Bloggerilor in Gastronomie i-a adunat sub umbrela unei pasiuni comune pe cei mai curajosi dintre noi. Subsemnatul, Diana, Ciprian, Maria, Bogdan, Elis, Victor si Andrei ne-am aliniat la startul competitiei incepand cu ora 11. Sub supravegherea ochilor pofticiosi ai Andreei! “Razboiul” psihologic intre noi a inceput cu vreo doua zile inainte. Ne-am incurajat unii pe altii, nu era o competitie in sine intre noi. Pe langa micile secrete aduse de fiecare dintre noi, Ana-Maria a avut pentru a nu stiu cata oara grija de noi si ne-a pus la dispozitie cateva ustensile de la Frarom. Multumim, ne-am fi descurcat mult mai greu fara ajutorul ei pretios.

DSCN6920

Asadar, a inceput! Cu cateva zile inainte am aflat ca vom fi jurizati de chefi internationali si pe langa cei  anuntati, Vujadinovici (Serbia), Rafik Tlatli (Tunisia) si Djurdjevic (Elvetia), ne-am trezit si cu Gary Filbey din Anglia, cuvantul lui cantarind cel mai greu in decizia finala. Presedintele juriului a fost Master Chef Robert Rainford din Canada, profesor de gastronomie in Toronto si vedeta la Food Channel TV. Un tip simpatic care s-a pozat cu toata lumea si a vorbit cu oricine a dorit sa i se adreseze. E impresionant sa vezi atatia chefi la un loc, plimbandu-si mandri medaliile si distinctiile. Te coplesesc si te fac sa te simti mic, neinsemnat si ajungi sa-ti dai seama ca nu esti in stare nici macar sa fierbi un ou. Dar si asta e doar un mit. Am schimbat cateva vorbe cu vreo doi, au fost deschisi si senini si astfel toate emotiile s-au risipit precum aburii din ceaune. Partenera mea de dans in jurul ceaunului a fost micuta Diana, dar pe cat mica, pe atat de agera si cunoscatoare intr-ale bucatariei. Nici urma de stres, nici urma de emotie, desi gateam in public, in Piata Unirii, unde se perindau o multime de oameni, de la chefi, bucatari, spectatori si suporteri!

b_DSCN6978Morcovi, ceapa, rosii, ardei gras, patrunjel, carne de pui. Poftim! Aveti 3 ore sa gatiti la ceaun. Spalat, taiat toate ingredientele sa fie pregatite. Pus uleiul la incins in ceaun si asteapta! Am realizat ca focul nu e suficient pentru ditamai ceaunul de … stiu eu? Poate 30 de kile, poate mai mult… Asa ca l-am “pacalit” cu doua caramizi, am ridicat focul mai pe fundul ceaunului si treaba a inceput sa mearga. Pui cu legume. Acum pot sa dezvalui ingredientele secrete: cimbru, busuioc, dafin, vin sec. Sare si piper. Asta e tot. Le-am taiat, le-am pus in ceaun, am mai suflat in foc cand a fost cazul si gata! Simplu, poate oricine. Restul amanuntelor, ordinea in care se pun, cat trebuie sa fie incins uleiul cand pui ingredientele, taria focului, cand condimentezi, dozarea condimentelor… astea sunt detalii total neimportante!

DSCN7061

Am suferit la capitolul design, o sa trebuiasca sa mai studiez pe tema asta, insa mi-e ca studiez degeaba pentru ca simt ca trebuie sa ai talent nativ ca sa faci o farfurie frumoasa. N-am talent in directia asta, asta e, o sa raman bucatar de cantina! Au venit chefii din comisia de jurizare, ne-am topit precum ceapa in ulei, au cerut o portie calda, pe care le-am servit-o direct din ceaun!  Au dat din maini, din cap, s-au consultat, au degustat, au notat si gata! Am salvat cateva portii pentru colegii mei, iar tot ceaunul l-am servit la oamenii din piata.

b_DSCN7066_1

Jurizare, la ceva mai bine de 24 de ore. S-a lasat asteptata. Am fost entuziasmati toti cand chefii au acordat calificativul SILVER pentru blogosfera ieseana. Si diplome de participare. Cam mari. Dar frumoase! De pus in rama. Am insa o grija: cum o sa-mi conving colega de apartament sa-mi rezerve si mie un coltisor de perete sa-mi pun si eu diploma in rama…

Categorii: Eveniment in Iasi, Iasi | Etichete: , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Vals in jurul ceaunului

  1. Pingback: #Bloggerii și ceaunul |

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.