Incercati fara zahar!

dsc_0149Nu, nu e vorba de vreo dieta pentru slabit, nu ca n-as avea nevoie, dar e plin internetul de retete care mai de care mai inventive si ciudate, nu ma mai bag si eu in seama pe tema asta. Sfatul meu: daca chiar ai nevoie, apeleaza la un nutritionist, el/ea o sa stie cel mai bine ce se potriveste pentru tine.

Dar nu despre asta e vorba in propozitie, ci despre cafea. „Big deal!„. Iti pui sau nu zahar dupa gust ca sa nu mai simti gustul amar al cafelei. Si eu, ca mai toti muritorii de rand, asa procedez. Imi pun de obicei putin zahar, o lingurita rasa sau o jumatate de pliculet, depinde unde ma aflu. Nu tin dieta, asa imi place, consider ca imi iau oricum suficient zahar, poate chiar peste limitele admise de lege (sic!) din alte dulcegarii.fika

Undeva, prin Piata Unirii, imediat langa parcare si libraria Junimea exista o cafenea. Habar n-am cat de noua, cat de veche, dar am intrat cu amicii din Kooperativa 2.0 Iasi sa vedem ce si cum. (A nu se intelege ca suntem o politie a restaurantelor si cafenelelor!) Am gasit acolo un concept inedit de a prepara si de a savura o cafea, un fresh, o prajitura facuta in laboratorul propriu, o bere sau un pahar de vin, o atmosfera linistita si discreta. Poate nimic special, mai sunt si alte zeci de locuri in Iasi, dar ceva o diferentia de altele. Cafeneaua FIKA, un concept suedez, respecta niste reguli: folosesc cafea de origine, tari de provenienta Kenya si Etiopia, diverse arome si prepara cafeaua dupa retete si combinatii mai mult sau mai putin traditionale: italian shot, espresso, flat white, capuccino, long black, etc. Folosind acest tip de cafea (de origine) e indicat sa nu folosesti zaharul, ci sa incerci sa savurezi aroma cafelei. M-am uitat un pic ciudat la ei, „cum, fara zahar? deloc,deloc?„. Am incercat si am fost surprins sa constat ca nu se simtea vreo urma de gust amar in cafea! Ce mai au ei pe-acolo? Dulciuri dupa retete suedeze, briose si prajituri de casa in care folosesc…morcov, bere artizanala, vin, sucuri naturale. Si cu sucurile e o poveste. Pentru prepararea fresh-urilor folosesc metoda de presare la rece, adica nu e o maruntire urmata de centrifugarea sucului la viteza mare, cum se intampla la majoritatea storcatoarelor de fructe, ci folosesc o presare la viteza redusa (pana la o rotatie/sec). Ceaiuri, infuzii diverse.

Această prezentare necesită JavaScript.

De vazut si gustat. Preturile mi se par decente, poate chiar sub altele din zona. Daca o sa reveniti sau nu, voi decideti. Nu veti fi intampinati de doua suedeze de 1.80 m, neaparat blonde si cu sortulete scurte, ci de tineri de-ai nostri, zambitori si amabili. A! Important: parola de la Wi-Fi e afisata pe tabla, asa ca nu e nevoie sa intrebati mai mult sau mai putin discret care e parola de net.

Amicii care ne-am dat cu parerea, membri ai Kooperativei Iasi. De poze am avut grija fiecare dintre noi, dar si profesionistii Paul Padurariu si Constantin Ciobanu.

In companii amicilor intotdeauna zambiciosi peste masura : Alexandra Bohan, Adelina BohanAlexandra Ignat, Alexandru Taradaciuc, Anda Elena Pintilie, Andreea CrețuAndreea Ignat, Bogdan Mihai AlupoaieDiana Elena LupuDurbaca Ionut Lucian, Florina Gabriela Pascariu, Gabriela Elena MereuțăIoana Stoian, Ionuț Teoderașcu, Marian Matei, Mariana Doroșenco, Paul Pădurariu, Simona Patraș și Victor Cojocaru.

Sursa photo: Cei amintiti si  Flow Reena (sic!)

Categorii: Eveniment in Iasi, Iasi | Etichete: , , , , , , , , , , , | 5 comentarii

Navigare în articol

5 gânduri despre „Incercati fara zahar!

  1. Pingback: Povestea mea cu cafeaua | O singură datorie are omul: Să nu fie prost!

  2. Pingback: Cu bloggerii la FIKA |

  3. Pingback: FIKA – pauza de fericire fără… zahăr! – Şapte pietre

  4. Imi place felul tau de a scrie! 🙂 Daca ar fi sa mergi pentru a doua oara (asta daca nu ai facut-o deja) ce ai servi?
    #LikeFika
    Ma bucur ca ti-au placut fotografiile si gustarile colorate. 😀

    • Fara doar si poate as incerca macar doua tipuri de fresh-uri. As incerca mai mult, dar am capacitate cilindrica limitata! 🙂

Vreo impresie/completare?

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.