Se cauta IT-iste!

womaninitNu cred ca e un punct de vedere misogin. Ba dimpotriva, as vrea sa cred ca chiar de admiratie!

Intr-o vreme, IT-ul era o zona apartinand aproape exclusiv baietilor, fetele cochetand cu alte discipline/meserii mai mult sau mai putin traditionale. Insa in ultima perioada, tot mai multe fete le vad activand in zona IT, o zona profesionala in care, stim cu totii, se castiga peste medie. N-are rost sa arunc cu sume pe-aici, fie ne-ar apuca ameteala, fie ar putea parea nerealiste in contextul actualei economii. Aaa…ce-am vrut sa spun? A, da!

In trecutul imediat apropiat am fost prin targ sau prin imprejurimi, prin diverse complexe imobiliare, pentru a-mi face o idee cam ce se mai intampla. Cine stie, poate intr-o zi, voi face o investitie imobiliara. Intreband agentii imobiliari despre locatarii deja existenti am primit invariabil cam acelasi raspuns: „multi lucreaza in IT„! Ca se castiga peste medie, am spus deja. Dar mi s-a precizat de multe dintre achizitii s-au facut prin intermediul doamnelor IT-iste, proaspat casatorite. Desi pare ciudat (sau nu!), barbatii sunt un pic mai conservatori, de multe ori haturile relatiei sunt luate de „ea„. „Ea” decide „unde„, dotarile noii case, culori la varuiala, gresie, faianta, utilitare pentru bucatarie, mobila, etc. „Ei” se supun, executa, achizitioneaza. Asa se intampla in majoritatea cuplurilor si recunosc ca si la mine s-a intamplat cam la fel. Si probabil o sa se intample in continuare in eventualitatea unei noi achizitii imobiliare. Dar tot m-am abatut de la subiectul pe care doream sa-l dezbat.

Lucrez intr-un colectiv destul de tanar si multi dintre colegii mei isi pun pirostriile, „urmeaza” sau sunt in cautari de partenera. Cei care par sa o duca cel mai bine sunt cei a caror sotii activeaza in domeniul IT! Alti dintre colegi sunt singuri, locuiesc cu chirie si uneori cheltuielile sunt destul de mari. Asa ca le-am recomandat sa-si gaseasca o… IT-ista!

Pentru mine e putin cam tarziu, pe vremea cand m-am insurat eu, IT-ul era o poveste pe piata muncii, nici macar sistemul de operare Windows nu aparuse, asa incat nu mi-am pus asa problema. Pe vremea mea se cautau medicinistele, dar azi, din pacate, nu par sa mai prezinte interes! Nu dezvolt subiectul! Tinerii de azi sunt mult mai practici, mult mai pragmatici, mult mai orientati spre cariera, isi doresc confort, stabilitate si siguranta, deci daca cel putin unul dintre membrii cuplului lucreaza in IT toate acestea ar parea mult mai realizabile. IT-ul e un domeniu care va fi bine platit inca multi ani de acum incolo. Si nu mai reprezinta o bataie de cap pentru fete. Asa ca, baieti care nu ati fost suficient de inspirati sa studiati IT-ul, cautati-va o IT-ista. Sunt multe. Foarte multe. Exista si un mare avantaj, o sa fiti tratati mai pragmatic, in limbaj tehnic, yes or no, if, while, until, else, for, etc., dar in felul asta veti sti exact cum stau lucrurile, fara nuante, fara interpetari! In plus, sunt practice si chiar daca schimbarea unui bec e o problema de hardware, nu vor chema niciodata un vecin sa le ajute…

Categorii: Diverse, Iasi, RO | Etichete: , , , , | 3 comentarii

Navigare în articol

3 gânduri despre „Se cauta IT-iste!

  1. Frumos ! Clar, scurt, la obiect! Întotdeauna am spus cã „programarea” este importantă în viaţă :-))

  2. Știam eu că mi-am greșit meseria! Uite, acum am și confirmarea! :))

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.