Zero Kilometers Food

Mdaaa…un concept indraznet! Bun si pentru afacere, bun si pentru producatorii autohtoni de produse agroalimentare. Un concept din care toata lumea are de castigat. Sa va povestesc….

Acum cateva zile am avut onoarea de a calca pragul celor de la Moo. Nu, nu inghetata Moo, pe care o stie toata lumea, ci Bistro Moo. Oamenii care conduc aceasta afacere au decis ca e momentul pentru un nou pas in dezvoltarea brandului si iata-i, cu mult curaj, deschizand portile unei noi provocari.

Am inceput afacerea acum 10 ani, dar de fapt sunt aproape 15, cu niste cafenele. Acum 8 ani am inceput un proiect pe partea de inghetata care se numeste Gelato, iar partea de rebranduire a inceput acum 6 ani sub numele de Moo. Am facut foarte bine ce am facut pe partea de inghetata. Am folosit aici exact aceeasi reteta pe care am folosit-o pe partea de Gelato, adica o dedicare 100% asupra produsului, ingrediente de calitate, echipamente foarte bune si munca 24 de ore din 24  pe produs.” – ne face o trecere in revista a povestii Moo, Cristi Ardelean. Pentru ca da, Moo, este o poveste. La fel ca Google sau Yahoo, pastrand proportiile desigur, cuvinte simple care aparent nu inseamna nimic, dar totul in acelasi timp, asa a aparut un cuvant – Moo –  care descrie un intreg mecanism functional si care a necesitat ore si zile de brainstorming pentru a aduce la un numitor comun toate rotitele implicate.

Am fost intampinati intr-un local cald, bucatarie open, personal calificat (ii simti asa pentru ca misca cu precizie si directie in restaurant) si dotat cu tehnologie de comunicatie. Orice client poate vedea „live” ce se intampla cu comanda sa. Tehnologia, cuptoarele, racitoarele, mixerele si poate una dintre cele mai interesante atractii, masina de facut paste sunt la vedere. Ingredientele se introduc in masina, se seteaza tipul de paste care se doresc ca produs final, doua-trei butoane si pastele sunt gata, proaspete, numai bune de aruncat intr-un recipient la fiert. Fiind proaspete se gatesc foarte repede, in 4-5 minute. N-am reusit sa scot reteta pastelor de la ei, e de inteles, fiecare cu secretele sale, secrete care fac diferenta. Preparatele sunt diverse: supe, paste, pizza, gustari reci si calde, peste, burgheri insotiti de nelipsitii cartofi prajiti si sosuri diverse, preparate din carne. Retetele sunt respectate cu strictete, componentele, procesele de gatire si timpi de preparare sunt mereu si mereu aceeasi. Bere, limonade cu diverse arome, vinuri selectionate completeaza perfect o seara reusita alaturi de prieteni dragi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Personal am inceput cu paste carbonara, pe care le-am stropit cu un roze demisec. Nu sunt somelier, dar s-au potrivit. Apoi am vazut prin mesele vecine un preparat de tip burger si am cedat psihic imaginii – deh! sunt si eu om! – dorindu-mi din acel moment cu ardoare sa am in fata mea un acelasi burger. Suculent, sos bun, cartofi suficienti. Ce mi s-a parut interesant in poveste este ca aprovizionarea cu legume se face de la producatorii locali, din jurul Iasului. Ba ulterior am aflat ca si fructele din care se prepara inghetata vin tot din satele de aproape! Nu mai putin de 7 tone de pepeni au fost achizitionate de la producatorii locali in aceasta vara. „Wonderfull and smart idea!” – cum ar spune francezii (sic!). Cheltuielile cu aprovizionarea scad, producatorii locali sunt multumiti ca au cui vinde si astfel toata lumea e multumita. Asta reprezinta conceptul de „zero kilometers food„, adica mancare care nu face absolut niciun kilometru si e de laudat. Idee care se reflecta si in pretul preparatelor care sunt onorabile avand in vedere ca vorbim de un restaurant aflat in complexul Palas! Astept comportamente similare de la cat mai multe restaurante din oras.

Am incheiat cu „dulce„. Cum altfel? Am gasit acolo eclere, dar nu obisnuite, ci cu crema de fistic sau nuca. Stinse cu un demidulce, in cazul de fata „Busuioaca de Bohotin„. Si gata! Adica, nu e gata! Am primit promisiunea unei actiuni similare in primavara cand incepe sezonul de inghetata. Am fost invitati sa ne gandim la cele mai indraznete tipuri de inghetata care ne trec prin cap, iar ei vor incerca sa le experimenteze.

Reteta afacerii e descrisa in cel mai simplu mod posibil si la mana oricarui antreprenor cu bun simt: „Ingrediente de calitate, echipamente bune, mana de lucru calificata si respect fata de clienti. O munca non-stop. Vrem sa fim recunoscuti pentru angajamentul fata de clienti. Sa mananci ok, la preturi ok.” –  a afirmat modest Cristi Ardelean. Multumesc de invitatie, le voi calca pragul oricand cu placere!

Categorii: Iasi, RO | Etichete: , , , , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Zero Kilometers Food

  1. Pingback: Dolce far niente la Bistro MOO din Palas Mall (Iasi)

Vreo impresie/completare?

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.